Font Size

Cpanel

Srednji Velebit 13.09.15.

Slike Stjepan

PD Alan - Goljak (1605 m) - Kita (1573 m) - Zečjak (1622 m)

srednji Velebit

Datum: nedjelja, 13. 9. 2015.

Prijevoz: bus 19 + 1 mjesto iz Krka u 7:00 h, cijena 80,- kn;

sv. Vid 7:15, Kijac 7:25, Omišalj 7:35 h, benz. stanica Tifon iza mosta u 7:45 h;

Težina staze: lagana, djelomično šumovita staza, 4 h hoda, duljina staze 11 km; ukupni uspon oko 600 m;

Vodič: Stjepan Janeković, mob: 0921147500

Opis puta:

Od magistrale pratimo putokaz za Štirovaču, neposredno od odvojka ceste prema Jablancu, pa asfaltiranom cestom 17 km. Dobra joj je osobina da nije strma. Ujedno je i razdjelnica Sjevernog i Srednjeg Velebita. Neposredno prije PK Alan cesta se s lijeve strane sastaje s uzdužnom primorskom pješačkom stazom od Babić Siće. Oko 300 m dalje od alanske kuće (koja je na visini od 1340 m) kod spomenika Alanskom odredu, na mjestu zvanom Kosica, križa se s Premužićevom stazom, a oko 2 km dalje, poslije lijevog cestovnog odvojka za V. Lubenovac, dolazi na sam vrh prijevoja Veliki Alan (1414 m) zvan još i Prosika. Tu se križa s planinarskim stazama, lijevo za vrh Goljak i desno za Kitu. Cesta se dalje nastavlja za Liku i područje Štirovače. Dobro je označena putokazima od PK Alan nadalje.

Polazište ovog planinarskog izleta je PD Alan. Od doma najprije se slijedi makadamska cesta u smjeru Krasnog do skretanja za Kitu, koje se nalazi na Velikom prijevoju 1414 m nadmorske visine, gdje treba, prema smjerokazu, skrenuti desno.

Od smjerokaza staza vodi kroz šumu, zatim po travnatim proplancima do izlaska na greben, pa po njemu do vrha.

Vrh je označen manjom gomilom kamenja.

Na jednom kamenu je natpis imena vrha.

Na vrhu nema planinarskog žiga.

S ovog vrha staza dalje vodi po kamenjaru, stalno gubeći i vraćajući dosegnutu visinu da bi na kraju izišla na travnati dio kojeg slijedi u malo oštrijem usponu sve do vrha Zečjaka.

Cijela ova staza je dobro označena i jednostavna za snalaženje.

Planiramo posjet konobi RIVA u sv. Jurju.

Oprema: Primjerena odjeća za planinarenje u proljeće. Ponijeti planinarsku, osobnu i zdravstvenu iskaznicu.

Izlet je na vlastitu odgovornost!