Planinarsko društvo Obzova

Menu Style

Cpanel

Dobrodošli

obzova no bgOvdje možete naći sve informacije vezane uz rad društva, pogledati na kojim smo izletima do sada bili i kako smo se proveli te koji su nam izleti i projekti u planu u budućnosti.

Cres 15.11.14.

Prijevoz: katamaran Aquavision, trajanje vožnje do Cresa 1 sat

Početak pješačenja, autocamp Beli

Smjer: Beli – selo Frantin – labyrinth Lada – Beli

Trajanje hoda 4-5 sati laganog hoda, povratak iz Belog sa katamaranom oko 16,30 h

Vodič : Zlatko Pavić i Stjepan Janeković

Oprema, hrana, piće, iskaznice i drugo uobičajeno

Cijena prijevoza katamaranom u oba smjera 1.500 kn bez obzira na broj izletnika

Naš će izlet započeti ukrcajem u turistički katamaran za promatranje podmorja Aquvavision na rivi u Malinskoj, vlasnik Tibor  Koči iz Malinske.  Nakon vožnje po moru u trajanju cca 1 sat pristajemo na lukobran u Belom. Pješačenje po Tramontani započinjemo u autokampu Beli, te nakon strmog uspona po asfaltiranom putu za dvadesetak minuta dolazimo do Belog gdje započinje kružna „ zelena staza „ br. 4, do gotovo napuštenog sela Frantin ( ima jednog stalnog stanovnika ). Nakon sat i pol pješačenja laganim usponom kamenitom stazom u smjeru sjevera stižemo do okretišta staze i sela Frantin.

Ukoliko bude povoljno vrijeme i raspoloženje nastavljamo u istom smjeru sada makadamskom cestom i za 30 minuta dolazimo do zaravni na kojoj je hranilište za divljač. Na istočnom rubu zaravni nalazi se grupa stijena sa koje puca pogled na zapadnu obalu Krka, kanal između Krka i Cresa i strmu obalu Cresa u visini rta Grota. Nakon odmora i okrepe iz naprtnjače vraćamo se istim putem do sela Frantin. U zaseoku Frantin razgledavamo primorske kućice i kapelicu ( Majka Božja od zdravlja ), te izlaskom iz sela pratimo zelenu stazu makadamskom cestom prema Belom.

Na putu u blizini Belog kod table Labyrinth skrećemo lijevo nizbrdo do najvećeg labirinta na Tramontani pravokutnog oblika imenom, Ladin labirint.

Lada je starohrvatska (i staroslavenska) boginja ljepote i ljubavi koja utjelovljuje rađajuće prirodne sile. Njene su pratilje vile Ladarice koje su se, napustivši svijet, nastanile među zvijezdama. Tako su nastale Plejade ili Vlašići. Ovaj je labirint replika antičkog rimskog labirinta otkrivenog u Puli.

Hodanjem po stazama labirinta „sjedinjujemo“ se sa duhom šume i bićima koja tu obitavaju te duhovno ojačani izlazimo na bijelu cestu koja se strmo spušta u Beli. Prva kuća na koju nailazimo u Belom je pansion Tramuntana gdje uz ljubazno osoblje po povoljnim cijenama možemo blagovati i ugasiti žeđ. Poslije druženja u Tramontani spuštamo se do lučice u autokampu Beli gdje nas čeka katamaran Aquavision za povratak morem u Malinsku.

TRAMUNTANA obuhvaća 1/5 ukupne površine sjeverne strane otoka Cresa, sa svojim visokim i strmim obalama, od 200 do 300 m. To je kraj sa rijetkim naseljima i oskudnom vegetacijom i velikim kraškim pašnjacima, gdje danas slobodno pasu polu divlje ovce. To je oaza jedne skoro nedirnute divlje prirode. Šumoviti dio Tramuntane nalazi se na sjeveroistoku otoka, čija površina predstavlja iznimno vrijednu prirodnu baštinu.

Ovaj šumoviti dio pretežito čine šume visokih hrastova, grabova i kestenova (divljih maruna).

Tramuntana je danas napuštena, vidljivu su ostaci napuštenih sela i pastirskih stanova. Prije 60,70 godina tu je obitavalo cca 1.500 žitelja, danas obitava cca stotinjak. Za vrijeme ljeta kada se vrate stanovnici koji su otišli trbuhom za kruhom i turisti koji dolaze na more, onda ovaj kraj izgleda kao prije. Najveći vrh Tramontane je brdo Sis 638 m nadmorske visine.