Font Size

Layout

Menu Style

Cpanel

Vrbnik - Priganska glava 08.11.08.

Okupljanje: uvala Potovošće, 7 h

Smjer: Potovošće - Dubni - Vinca - Rebra - Priganska glava (456m) - Prigradno - Navrhvala - Valnišće - Potovošće

Trajanje hoda: 8 h

Vodič: Zoran Sekovanić i Valter Orešković

Opis puta

Krenuli smo iz uvale Potovošće markiranim putem uz more do uvale Sv.Juraj. Ovdje put nastavlja između brdašca Dobni i Graca. Prolazimo raskrižje puteva, nastavljamo ravno. Uskoro se naš put račva na put za Vince i put za mali poluotok Glavinu. Odlučili smo se za put prema Glavini kako bi vidjeli i odmorili u  predivnoj uvali Sršćica. Ovdje markacija završava. Nastavljamo prema Rebrima uzbrdo uz suhozid koji nam služi kao orijentir. Uskoro nam se otvara odličan pogled na Vinca, nastavljamo oštro uzbrdo. Ovdje suhozid završava, dolazimo na gromaču gdje radimo kraći odmor. Put nas vodi dalje uzbrdo preko Rebra gdje dolazimo na stupiće (kamene markacije) koji povezuju Vinca i Prigradno. Prolazimo nekoliko manjih napuštenih vrtova ograđenih suhozidom. Dolazimo do zatoke gdje kamene piramidice završavaju i krećemo uzbrdo, ponovo uz suhozide, do vrha Priganske glave odakle se pruža izvrstan pogled prema kopnu i jugoistočnom djelu otoka. Tuda prolazi granica između Općina Vrbnik i Baška. Na vrhu smo se zadržali oko pola sata. Silazimo na drugu stranu putem oko Prigradnog i dolazimo na markirani put koji vodi do nekoliko mošuna koje su još uvijek u uporabi. Tu se nalazi i jedan od pet zatvorenih bunara naovome području. Nakon kojih 15 min hoda prelazimo makadam gdje se nalazi drugi zatvoreni Draški bunar. Markacija dalje vodi preko opustošene visoravni Navrhvala do iduće visoravni Velnišće preko koje prelazi makadamska cesta za Vrbnik. Posljednja dionica prolazi između brežuljaka Svitnjaka i Zmijinjaka dobrom kozjom stazom do uvale Potovošće...